Dötrist väder

Hej allihopa :) Har varit dålig uppdatering från min sida.. Igår så gick jag upp i bra tid, fixade mig och cyklade iväg för att köra bil med min körlärare, det blev att köra i tätbebyggt område. Kul men mycket att tänka på. Efter det så gick jag och Becca och lunchade på Saffran Polo, en väldigt mysig persisk resaturang på vaksalagatan. Älskar persisk mat, äter det mycket hemma hos Leo när jag är hemma hos hans pappa som kommer ifrån Iran. Maryam (Leos styvmamma) lagar jätte god mat. Jag och Becca tog varsin ghorme sabzi som är en lammgryta. Mumma. Efter det så var det bara att cykla till jobbet, och sedan blev jag glatt överraskad att Leo skulle till Uppsala med en kompis från Gävle och sedan stanna kvar över natten hemma hos mig. Så efter jobbet så mötte jag upp honom och vi fick en mysig kväll tillsammans :)


Becca på Saffran polo


Ghorme sabzi med saffransris

Söta becca...

... och Söta Leo imorse

Idag har jag jobbat. Direkt efter jobbet hade jag en körlektion igen och vi åkte precis i samma kvarter som igår och övade. Gick mycket bättre idag! Sedan var jag en sväng på stan och när jag står i kön och det är min tur att betala så slocknar allt och alla får gå ut ut affären och sedan upptäcker jag att det var så i alla affärer, typiskt. Och så har man såklart blivit helt genomblöt efter cykelturen hem..Typiskt Sverige väder hur det kan variera...

Nu ska jag äta spagetti och kättfärssås, smarrigt. Hörs senare :)
/el

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0